Budgetbeheer
Budgetbeheer is letterlijk het beheer van uw geld. Uw bankrekening wordt beheerd door die vervolgens uw rekeningen en vaste lasten betaalt. Het overgebleven geld wordt aan u overgemaakt voor bijvoorbeeld boodschappen, vervoerskosten en andere levenskosten. Dit noemen we het leefgeld. Budgetbeheer is vrijwillig en kan ten allen tijden worden opgestart, maar ook beëindigd.



Procedure en tarieven
De eerste stap is een kennismakingesprek. Als tijdens het gesprek gezamenlijk wordt besloten dat budgetbeheer de beste oplossing is, worden alle benodigde formulieren ingevuld en ondertekend. Hiermee melden wij ons bij de bank en betrokken instanties. Wij maken een dossier aan in Onview, waarvan u de inloggegevens ontvangt. Hier maken wij een budgetplan en regelen we alle betaling m.b.t. de inkomsten en vaste lasten.
Het restant maken wij naar u over als leefgeld. In overleg kunnen wij ook een bedrag voor u sparen.
Wij kennen 3 soorten budgetbeheer:
Meest eenvoudige vorm: €75 incl. BTW
Regulier budgetbeheer: €99,99 incl. BTW
Uitgebreid budgetbeheer: €124,99 incl. BTW
Eenmalige intakekosten: €200
Eenmalige kosten beëindiging: €100


Andere werkzaamheden
Naast het opstellen van een budgetplan, het in kaart brengen van de vaste lasten en het doen van de betalingen. Verrichten wij ook andere werkzaamheden, afhankelijk van voor welke vorm u kiest. Namelijk: het controleren van de huur- en zorgtoeslag, het doen van de betalingsaangifte, aanmelding voedselbank, aanvraag kwijtschelding BsGW.

Neem vrijblijvend contact met ons op
Goede communicatie vinden we belangrijk. Heeft u naar aanleiding van onze website vragen of wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen, vul dan ons contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.